I denne måned flytter Dykon for femte år i træk deres showroom til Japan for at deltage på handelsmessen – Interior Lifestyle i Tokyo. Dels for at øge eksporten, men i særdeleshed også for at fremvise deres nyeste opfindelse – Sleep Lab og sprede budskabet om den gode søvn til både nye og eksisterende kunder.
I flere år har Dykon været en af de eneste danske mærker i branchen, der aktivt har deltaget i Interior Lifestyle messen i Tokyo. En messe, som eksportmæssigt har potentielt stor betydning for virksomheden. Grundet større japansk fokus på nordisk design, udvider messen i år, med et specifikt skandinavisk område: “The Scandinavian Pavillion”.
‟De første år brugte vi messen til at brande Dykon og vise hvad vi kan. Nu bruger vi messen til at vedligeholde, og ikke mindst udbygge de gode relationer, der er blevet skabt igennem årene.” lyder det fra Kenneth Sørensen, Eksport Manager hos Dykon, der ser frem til at vise både produkter og Sleep Lab frem til både nye og eksisterende kunder.
“Dette er en ongoing proces. Tilstedeværelse og socialisation er vigtigt for japanernes forståelse for at vi virkelig vil dette marked.” fortæller Kenneth Sørensen, der foruden at vedligeholde vigtige relationer til eksisterende kunder, også arbejder på at skabe nye relationer og muligheder for Dykon i Japan
150 ÅRS SAMARBEJDE
Dykon har i forbindelse med 150 års jubilæet udviklet en hel unik dyne, for at markere samarbejdet mellem Japan og Danmark. Herudover har de blandt andet mærkerne Ringsted Dun og Engmo Dun med på messen.
SØVNKOMFORT
På messen vil den danske virksomhed vise at søvn er mere end bare søvn. Søvnens kvalitet hænger, foruden madrassen, i høj grad sammen med hvilken dyne og hvilken pude du bruger. Menneskers behov er ikke ens, hvilket Dykon illustrerer på messen ved hjælp af augmented reality, fra deres Sleep Lab i Danmark. Hvor de via mannequinen Simon, samt en stor mængde teknologi kan illustrere din søvn, hvad enten den foregår i Japan eller Danmark.
DEN OMVENDTE ASIEN EFFEKT
I mange år var det udelukkende Asien, der kunne producere varer for Europæiske virksomheder. Dykon modbeviste dette, da de i 2007 flyttede alt produktionen hjem til Lunderskov, hvilket viste sig at være en stor succes. Dykon har succes med eksporten til Japan og flere andre asiatiske lande, og arbejder målrettet på at øge den de kommende år. Messen i Japan er et af midlerne til at nå målet.
Interior Lifestyle i Tokyo er en af Japans største messer af sin slags og afholdes fra d. 14. – 16. juni 2017.
Comments are closed.