DYKON DYKON DYKON DYKON
  • Brands
    • Ringsted Dun
    • Flora Danica
    • DANICA
    • EngmoDun
    • Universe of Sleeping
    • Bergen Dun
  • Private Label
  • Sleep Lab
  • Hvorfor vælge DYKON?
    • Alt under ét tag
    • Stærkt partnerskab og et unikt koncept
    • Styr på processen fra gård til DYKON
    • Fokus på etik & dyrevelfærd
    • Automatiseret og effektiv produktion
    • Bruger kun de højeste standarder
    • Eget certificeret laboratorie
    • Godt og sikkert arbejdsmiljø
    • Grøn fabrik
  • Grøn fabrik
    • FNs Verdensmål
    • Affald
    • Vand
    • Energi
    • Bæredygtighed
  • Om DYKON
    • Om DYKON
    • Vision & Mission
    • Historie
    • FNs Verdensmål
    • Job
  • Nyheder
  • Kontakt
    • Find Forhandlere
    • Kontakt os
    • Salgsafdelinger
  • English
  • German
DYKON DYKON
  • Brands
    • Ringsted Dun
    • Flora Danica
    • DANICA
    • EngmoDun
    • Universe of Sleeping
    • Bergen Dun
  • Private Label
  • Sleep Lab
  • Hvorfor vælge DYKON?
    • Alt under ét tag
    • Stærkt partnerskab og et unikt koncept
    • Styr på processen fra gård til DYKON
    • Fokus på etik & dyrevelfærd
    • Automatiseret og effektiv produktion
    • Bruger kun de højeste standarder
    • Eget certificeret laboratorie
    • Godt og sikkert arbejdsmiljø
    • Grøn fabrik
  • Grøn fabrik
    • FNs Verdensmål
    • Affald
    • Vand
    • Energi
    • Bæredygtighed
  • Om DYKON
    • Om DYKON
    • Vision & Mission
    • Historie
    • FNs Verdensmål
    • Job
  • Nyheder
  • Kontakt
    • Find Forhandlere
    • Kontakt os
    • Salgsafdelinger
  • English
  • German
jul 01

Dynefabrik øger eksport og søvnkomfort i Japan

  • 1. juli 2017
  • DYKON, Nyheder, Pressemeddelelser, Sleep Lab

I denne måned flytter Dykon for femte år i træk deres showroom til Japan for at deltage på handelsmessen – Interior Lifestyle i Tokyo. Dels for at øge eksporten, men i særdeleshed også for at fremvise deres nyeste opfindelse – Sleep Lab og sprede budskabet om den gode søvn til både nye og eksisterende kunder.

I flere år har Dykon været en af de eneste danske mærker i branchen, der aktivt har deltaget i Interior Lifestyle messen i Tokyo. En messe, som eksportmæssigt har potentielt stor betydning for virksomheden. Grundet større japansk fokus på nordisk design, udvider messen i år, med et specifikt skandinavisk område: “The Scandinavian Pavillion”.

‟De første år brugte vi messen til at brande Dykon og vise hvad vi kan. Nu bruger vi messen til at vedligeholde, og ikke mindst udbygge de gode relationer, der er blevet skabt igennem årene.” lyder det fra Kenneth Sørensen, Eksport Manager hos Dykon, der ser frem til at vise både produkter og Sleep Lab frem til både nye og eksisterende kunder.

“Dette er en ongoing proces. Tilstedeværelse og socialisation er vigtigt for japanernes forståelse for at vi virkelig vil dette marked.” fortæller Kenneth Sørensen, der foruden at vedligeholde vigtige relationer til eksisterende kunder, også arbejder på at skabe nye relationer og muligheder for Dykon i Japan

150 ÅRS SAMARBEJDE

Dykon har i forbindelse med 150 års jubilæet udviklet en hel unik dyne, for at markere samarbejdet mellem Japan og Danmark. Herudover har de blandt andet mærkerne Ringsted Dun og Engmo Dun med på messen.

SØVNKOMFORT

På messen vil den danske virksomhed vise at søvn er mere end bare søvn. Søvnens kvalitet hænger, foruden madrassen, i høj grad sammen med hvilken dyne og hvilken pude du bruger. Menneskers behov er ikke ens, hvilket Dykon illustrerer på messen ved hjælp af augmented reality, fra deres Sleep Lab i Danmark. Hvor de via mannequinen Simon, samt en stor mængde teknologi kan illustrere din søvn, hvad enten den foregår i Japan eller Danmark.

DEN OMVENDTE ASIEN EFFEKT

I mange år var det udelukkende Asien, der kunne producere varer for Europæiske virksomheder. Dykon modbeviste dette, da de i 2007 flyttede alt produktionen hjem til Lunderskov, hvilket viste sig at være en stor succes. Dykon har succes med eksporten til Japan og flere andre asiatiske lande, og arbejder målrettet på at øge den de kommende år. Messen i Japan er et af midlerne til at nå målet.

Interior Lifestyle i Tokyo er en af Japans største messer af sin slags og afholdes fra d. 14. – 16. juni 2017.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-Mail

Comments are closed.

Seneste nyheder

  • Virtuel messe 2023 23. januar 2023
  • DYKON er klar til HEIMTEXTIL 2023 9. december 2022
  • Virtual Fair 2022 28. januar 2022

Emner

  • DYKON
  • Flora Danica
  • Nyheder
  • Pressemeddelelser
  • Ringsted Dun
  • Sleep Lab

Kontakt os

DYKON A/S
Kongsbjerg 15
DK-6640 Lunderskov
Danmark
Tel: +45 7684 0300
E-mail: info@dykon.dk

Følg os her

DYKON LinkedIn  DYKON YouTube

Job

Job hos DYKON

Find forhandere

Forhandlere

Medier / Presse

Pressemeddelelser

Produktion i Danmark

DYKON - Dyner og puder produceret i Danmark

Vi tænker på miljøet

DYKON er en grøn fabrik

Vi arbejder med


DYKON arbejder med FN Verdensmål

Mitglied von

EDFA logo
IDFB logo
AMFORI

Vi støtter

Julemaerkemarchen Logo

© 2021 DYKON A/S
  • Vilkår og betingelser
  • Cookie- og privatlivspolitik